Griekenland 2012

Dag 21

Nidri - Nidri
172 Km

Ook vandaag ziet de lucht er niet echt veelbelovend uit, maar toch trek ik mezelf op gang en vertrek voor een rondrit van het eiland. Uiteindelijk was het niets bijzonders op een paar erg mooie stranden na. Tijdens een foto-moment geraak ik aan de praat met vier jongeren op een gehuurd scootertje. Het zijn Macedoniërs en ze raden me aan ook hun land eens te bezoeken. De verhalen over onveiligheid zijn nonsens zeggen ze en ik geloof hen. Alweer iets om toe te voegen aan het lijstje van to do's.

Maar voor de rest heb ik er snel genoeg van. De wegen zijn niet echt mooi om te rijden, het weer is kantje boordje. Zware bewolking. Onderweg verlies ik dan ook nog de actiecamera die op de zijkant van mijn koffers gekleefd was. Gelukkig vind ik hem terug.
In de bergen vind ik in een dorp een klein restaurantje waar ik heel erg lekker eet, maar daarna wil ik egenlijk liever zo snel mogelijk naar mijn kamer. Late namiddag kom ik er aan en het eerste dat ik doe is een flinke siësta houden. Alweer zo moe dus.
's Avonds ga ik uit eten in het dorpje dat uiteindelijk één langgerekt lint van eethuizen, café's en souvenirwinkeltjes is. Het eten is er duur in verhouding met de rest van Griekenland. En bijlange na zo lekker niet. Ook is het op de voornamelijk Engelse toeristen afgestemd en dus krijg je overal frieten bij. Ze komen mijn oren bijna uit. En als je dat als Belg al zegt... :-)

Aan de bar heb ik og een babbel met de uitbater en zijn broer. Zij zien de toekomst echt niet goed in. De opgelegde besparingsmaatregelen zijn onmogelijk. Als de broer me vraagt hoe ik met 300€ per maand zou moeten leven kan ik niet antwoorden. En de toeristen? Die blijven weg. In dit dorp is het echt opmerkelijk. Als je over straat loopt zou je de restaurants binnengetrokken worden. Scooterverhuurders spreken je op straat aan. Ik had dan wel geen motopak aan :-)
Nee ze hebben het niet gemakkelijk die Grieken. En toch blijven ze je steeds vriendelijk behandelen. En oprecht, niet gemaakt vriendelijk. Dat is me al mijn hele verlof opgevallen.

Dag 1 tot 3 Dag 4 Dag 5 & 6 Dag 7 Dag 8 Dag 9 Dag 10 & 11 Dag 12 & 13 Dag 14 Dag 15
Dag 16 Dag 17 Dag 18 Dag 19 & 20 Dag 21 Dag 22 & 23 Dag 24 Dag 25 Dag 26 Foto's